onsdag 7 september 2011

Bland naturfenomen och IKEA-möbler

Kära dagboksläsare,
Jag ber om ursäkt för de många uteblivna dagboksuppdateringarna på sistone men det har liksom inte hänt någonting spännande att skriva om. Nej nu ljuger jag förstås! Anledningen stavas nog snarare trötthet och skojighet(er). För nog har det hänt saker då jag trots allt hunnit flytta till DC där jag har fått uppleva en hel del saker för första gången. Däribland en jordbävning, en orkan vid namn Irene och smärtan i fötterna som uppstår då man tror att det är okej att gå i högklackat från F street till P street, åtta nummer längre bort och vägrar inse sitt misstag förrän man är framme. Dessutom har jag hunnit flytta in hos en kinesisk advokat som jobbar både dag och natt och sover och kollar på serier resterande tid på dygnet men ändå har tid att chitchat:a lite om allt möjligt när vi väl är hemma samtidigt. Detta finner jag väldigt trevligt trots att vi lever ganska så olika liv (förutom om man ser till adressen) och verkar ha aningen olika intressen och prioriteringar. Sen kan jag ju inte låta bli att känna mej lite hemma då jag återigen har asiater i min omgivning.

Jag skulle även vilja säga att jag hunnit bli någorlunda varm i kläderna både på jobbet och i staden, vilket jag bokstavligt talat blev redan första veckan då det fortfarande var stekande sommar här i DC. Sommarvärmen verkar dock ha lugnat sig lite de senaste dagarna och blandas nu med tillfälligt höstsvala vindar och regn. Kunde faktiskt inte låta bli att bli lite lycklig inombords när jag igår morse huttrade till en aning i de friska vindarna och andades in den fräscha luften, detta då jag trots allt bara haft ungefär en månad kall årstid det senaste året. Är det då okej att längta så smått efter sjalar, tjocka strumpbyxor och att slippa svettas ständigt?

Men nej, jag går inte och längtar efter hösten så frenetiskt att jag glömmer bort att ta tillvara på nuet. Senast i söndags njöt jag av en dag vid poolen i sällskap av en bok som lästes ut, min iPod vars batteri nästintill tog slut och en bagel som jag trots dess svettiga tillstånd åt upp. En lyckad dag som välbehövligt slut på en hård helg… för här slösas det minsann inte på dyrbar tid. Helgerna har hittills kantats av ett par after work, bio, lite shopping och utgångar där jag mycket otippat hamnat vid diverse vipbord med nästintill för god tillgång på drinkar. Men kul har det varit och mycket trevliga människor har jag träffat på. Och på tal om just trevliga människor och att ta vara på tiden så kommer denna helg att bjuda på en tripp till Chicago där Helena just nu befinner sig och agerar aupair. Det faktum att jag inte har sett henne sedan förra sommaren, och innan dess säkert inte på ännu ett år tillbaka, gör det hela om möjligt ännu roligare!

Jag känner såhär i slutskedet av detta inlägg att jag fokuserat starkt på min fritid här i DC trots att veckorna innebär långa arbetsdagar följt av någon extra timme på gymmet, vilket betyder att stor del av mina vardagar tillbringas på House of Sweden. Alla dessa obetalda arbetstimmar är dock inte något jag än så länge klagar över. Kanske beror det på att jag har trevliga kollegor, arbetsuppgifter som får dagarna att rulla på väldigt fort eller på att jag känner mig som hemma med ett kontor inrett IKEA-style. Jag trivs väl helt enkelt!

Det var allt för idag, men kanske kommer jag inte att utebli med fullt så många dagboksinlägg framöver.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar